V rámci našich rozhovorů se snažíme mapovat možnosti, jak díky cestování vydělat alespoň tolik peněz, abyste mohli vyrazit objevovat další zemi. Klukům z European Coffee Trip se to daří díky výběrové kávě.
V první části rozhovoru jsme Aleše vyzpovídali hlavně na témata, která se točí kolem kávy a cestování. Nyní se podělil část svého podnikatelského a blogerského know-how. Inspirujte se, jak spojit své dvě velké vášně a přetavit je ve fungující projekt, díky kterému můžete cestovat.
Dokáže vás ECT uživit?
Neděláme nic jiného. Živí nás do té míry, že si vyplácíme nějakou drobnou výplatu, dokážeme pokrýt všechny náklady včetně cest a máme svou kancelář v Impact Hubu. Všechny náklady spojené s životem nám ECT zatím nezaplatí, ale samozřejmě to závisí i na nárocích. Doufáme, že už brzy nám projekt bude vydělávat tolik, abychom mohli žít s běžným standardem, na který jsme zvyklí.
Jakým způsobem vyděláváte?
Největším zdrojem příjmů je pro nás reklama – sponzoři, partneři. Naším cílem je raději úzce spolupracovat s pár firmami, které respektujeme a oni respektují naši práci. Vzájemné porozumění je pro nás hodně důležité.
Zároveň naše články a fotky publikujeme v jiných magazínech a médiích, za které většinou také dostaneme zaplaceno. Něco si vyděláme i tím, že do ČR dovážíme kávu od pražíren, jejichž káva tu moc nejde sehnat. Pražírny, kamarádi a kavárny dopředu vědí, kam pojedeme, a objednají si, co chtějí přivézt.
Do budoucna bychom chtěli prodávat vlastní produkt, abychom nemuseli být závislí na reklamě a sponzorech. Nápadů máme hodně – knížka, aplikace na mobilu, dokument – teď jen něco dotáhnout do úspěného konce. Zatím si u nás lidi můžou koupit Kávový kruh – přehled chutí, které v kávě mohou najít, a další důležité senzorické informace.