V knize jsme krátce zmínili a nastínili chybu týkající se cen letenek jménem Fuel Dumping. Díky ní je možné výrazně snížit cenu letenky. Jde o zajímavý fenomén, který se vyskytuje překvapivě často. Ať už jde o self dumping (chyby u vlastního dopravce), nebo kombinaci různých dopravců. Zaujal vás Fuel Dumping? V tomto extrémně dlouhém článku najdete bližší detaily chyby samotné a jak jí případně docílit.

 

Terminologie nejen u Fuel Dumpingu v angličtině

Fuel Dumping se nejvíc probírá na fórech, jako je Flyertalk a Milepoint. Lidé zde sdílejí své zkušenosti a rady týkající se palivového příplatku. Pokud jste Fuel Dumping (dále jen FD) začátečníkem, nebudete mít ponětí, o čem mluví. Komunikují v kódech. Proč? Protože tato fóra sledují i letecké společnosti a v případě, že zjistí konkrétní trasu, kde vzniká FD chyba, okamžitě ji opraví. Stejně tak se obecně nechce, aby byl FD příliš šířen mezi lidi. Je to logické. Jakmile se chyba někde zveřejní, automaticky dojde k jejímu opravení a přestává fungovat.

Požádat o pomoc s FD ve fórech se moc nevyplácí. Nikdo vám moc nepomůže. Pokud se FD chcete věnovat, stojí za to si přečíst celé vlákno obsahující desítky stran u MP a tisíce u FT. Už se ve zkratkách ztrácíte? Ale jdětě. FD = Fuel Dump. MP = MilePoint.com FT = FlyerTalk. Pokud jste se ztratili FD možná není pro vás :) Další fórum, kde se FD zabývají, je například německé vielfliegertreff

Pokusíme se vám to celé trochu zjednodušit a přeložit místní žargon, který se používá na fórech. Tady jsou pojmy, které musíte znát, abyste alespoň částečně porozuměli kódované diskusi.

 

Co se o Fuel Dumpingu dozví pouze členové Travel Bible?

  • Jak to funguje
  • Jaké jsou významy zkratek ve fórech
  • Jak konkrétně fuel dumpingu docílit a srazit cenu letenky
  • Další pokročilé kombinace letů, které slouží ke snížení celkové ceny

Základní pojmy

  • YQ – palivový příplatek na letence
  • YR – pro některé letecké společnosti to znamená palivový příplatek „YR“, ale u některých leteckých společností to odkazuje na něco jiného, jako např. na pojišťovnu nebo bezpečnostní poplatek
  • FD – jen krátký způsob, jak říct „fuel dump“
  • Lidé mohou nazývat palivový příplatek „fat“ (tlustý).
  • RT – Return, tedy zpáteční letenka
  • OJ – Open Jaw – letenka kde je návrat do jiného místa než odlet. A-B-C
  • a/i nebo ai – All inn. Znamená že zahrnuje všechny poplatky. Velice důležité. Pokud nemá a/i, může se prodražit.

Kontinenty a regiony

Kontinenty jsou často kódovány za pomoci písmen a číslovek:

  • C1 – Severní Amerika
  • C2 – Evropa
  • C3 – Asie
  • C4 – Jižní Amerika
  • C5 – Afrika
  • C6 – Oceánie
  • C7 – Antarktida

Konkrétnější část kontinentu je označena písmeny:

  • e – východ
  • w – západ
  • n – sever
  • s – jih
  • c – střed

Konkrétní kontinenty

  • C1e – Severní Amerika východ (východní pobřeží USA)
  • C2w – Západní Evropa (tedy Velká Británie, Francie, Německo, Španělsko, atd.)
  • C3c – Střední Asie
  • C5N – Severní Afrika
  • C2S – Jižní Evropa

Přidáním půl čísla bývá zpřesněna část určité oblasti.

Například:

  • C1.5 – Karibik, Střední Amerika, Mexiko, Bahamy, Bermudy
  • C2.5 – Izrael, Egypt, Blízký východ, arabské země

Mimochodem, proč se tyto zkratky používají? Jak jsme již napsali, letecké společnosti fuel dumping nemají rády. Nechtějí ztratit svou část z ceny letenky, protože musí předat palivový příplatek těm, kteří jsou pověřeni jeho vybíráním (nebo si ho ponechat, v závislosti na letecké společnosti či dané zemi).

A tak letecké společnosti najímají lidi, kteří sedí a čtou vlákna Flyertalk a Milepoint, aby zjistili, jak lidé obcházejí palivové příplatky, a snaží se tomu zabránit. A tak lidé komunikují v kódech a letecké společnosti jim nerozumí. Stejně tak vyhledávače jako Google nejsou schopny rozklíčovat a odstranit z vyhledávání trasy a letecké společnosti, kde se lze palivového příplatku zbavit.

Letecké aliance

Pokud lidé mluví o konkrétních leteckých aliancích, používají následující zkratky:

  • *A – Star Alliance (občas odkazuje na SA)
  • OW – One World
  • ST – SkyTeam (sem patří naše ČSA)

Letecké společnosti a města

Pokud se mluví o konkrétních aeroliniích nebo městech, používají se často vodítka či nápovědy, které lidem pomohou porozumět o jakou leteckou společnost, případně město se jedná. Někdy je rozluštění velmi snadné a jindy zas nesmyslně složité.

Některé názvy, které jsou vcelku zřejmé obsahují:

  • Big Apple (celkem jasné. Pokud ne, FD fakt není pro vás, je mi líto. New York)
  • Sushi (kde by to tak mohlo být? No dobře – Japonsko, nebo přímo Tokio)
  • Maple Syrup (která letecká společnost to asi je? Canada Airlines)

O něco méně zřejmé, ale měli byste být stále schopni na ně přijít, pokud ne FD není… znáte to:

  • Guinness (město)
  • Croissant (letecká společnost )
  • Triangle (jiná letecká společnost – ano Delta)

Někdy potřebujete vědět ještě něco navíc o leteckém průmyslu, aby jste to byli schopni rozluštit:

  • Bride (odkazuje se na leteckou společnost)
  • Groom (a to je další, související letecká společnost)

Některé kódy a žargon jsou naprosto stupidní a nelze je rozluštit.  Možná snad tak kdybyste měli křišťálovou kouli, nebo strávili celý den přemýšlením, co tím kdo chtěl říci.  V těchto případech nemá smysl se snažit na to přijít. Je to ztráta času. Lidé se domluvili mezi sebou napřímo a ví, co zkratky znamenají. Proto jim rozumí.

OTAble a ITAble

Jedná se o poslední dvojici zkratek, se kterými byste se mohli setkat:

  • OTA – Online Travel Agency on-line cestovní kanceláře, např. Expedia, Lastminute.com, Orbitz a Travelocity
  • ITA – Google ITA Matrix, software, který je volně k dispozici pro provádění meta-vyhledávání. Slouží k vyhledávání letů a porovnávání cen aerolinií.

Zatímco přes OTA si můžete lety rezervovat, přes ITA nikoli. Díky ITA ale zjistíte, z čeho se skládá celá cena letenky.

Někdy je Fuel dumping dohledatelný přes OTA a pak se mu říká OTAble, jindy Fuel dumping jde dohledat pouze u ITA a pak je ITAble.

Jak na Fuel Dumping – vypouštění palivového příplatku (YQ) z ceny letenky?

Metod existuje několik. Většinou využívají složitostí a komplikovaností rezervačních systémů společně s dohodami o vzájemném propojení leteckých společností.

Nejčastější metodou FD je Open Jaw a nejoblíbenější pak Třetí strike označovaný jako 3X.

Letíme například z Prahy do San Franciska.

  1. První segment (strike) je Praha – San Francisco.
  2. Druhý segment (strike) je San Francisco – Praha
  3. Třetí segment je pak přidání ještě jednoho letu k letence.

To je možné udělat pomocí možnosti vybrat více destinací ve vyhledávači (Multi-city, Multi-destination).

Proč přidávat k letence třetí segment (3 strike)? Pokud přidáme správný třetí segment, kterým je většinou opravdu laciný let mezi dvěma letišti s nízkými poplatky, můžete díky chybce v systému snížit nebo úplně vyřadit palivový příplatek z celkové ceny letenky. Ano je to tak. Díky přidání třetího letu k vaší letence může dojít ke sníženi ceny palivového příplatku, nebo dokonce jeho úplnému odstranění.

Proto byste měli hledat opravdu levný let, protože ho bude nutné uhradit a nechceme náklady na letenku zvyšovat, ale snižovat. Jaký let přidat? To je častý dotaz. Často jsou nejvhodnější velice krátké lety mezi ostrovními destinacemi, kde jsou i letištní poplatky velice nízké. Někdy se jedná o jeden specifický let a žádný jiný nefunguje.

Jaké jsou nejčastější techniky snižování palivového příplatku?

Z pochopitelných důvodů je nejžádanější a nejoblíbenější právě 3X. Třetí let totiž nemusíte nikdy absolvovat. Pokud máte na letence 3 a více letů, a jeden z nich neproletíte, všechny následující vám propadnou. Jedná se o obranu aerolinek, nejen proti Fuel Dumpingu. Člověk tak musí nastoupit všechny lety. Nejčastější FD se kterou se poslední dobou setkáváme je (Open Jaw – OJ) i když to technicky ne vždy je Fuel dumping. Existují jednodušší i složitější strategie.

První strike (1X)

První Strike (1X) je asi druhá nejvíce používaná fuel dumping strategie, pokud nepočítáme Open jaw strategii, která ale primárně neobchází palivový příplatek. U prvního striku si přidáte let navíc na začátek vaší obousměrné letenky.

Například, pokud chcete letět

  • 1. let:  Lufthansa – Frankfurt (FRA) – Singapore (SIN)
  • 2. let:  Lufthansa – Singapore (SIN) – Frankfurt (FRA),

Tím, že si přidáte si další let před váš první let z Frankfurtu do Singapuru, si snížíte celkovou cenu letenky.

Takzvaný první strike by tedy v našem případě byl:

  • První strike před letem z Frankfurtu do Singapuru:   Lufthansa – Hamburg (HAM) – Munich (MUC)

(Toto je jen ilustrativní příklad, který ve skutečnosti nefunguje).

Stejně jako v případě třetího striku (3X) (níže), první strike nemusí být pořízen u stejné letecké společnosti nebo aliance jako zbytek vašich plánovaných letů. Je tu však jeden zásadní rozdíl:

Na rozdíl od třetího striku, kde se nemusíte objevit, protože je to již na konci vaší hlavní cesty, na prvním striku se objevit musíte. Proč je tedy lepší zvolit třetí strike než první strike? Protože první strike nemusí fungovat vždy a je složitější ho zorganizovat. U prvního strikeu  se vám nemusí vždy hodit udělat si cestu navíc a nemůžete si tedy zvolit jakoukoliv “výhodnou” cestu, například z Indie, pokud zrovna jste v Jižní Americe a plánujete cestu odtamtud.

Můžete ale využít toho, že mezi prvním strikem a prvním letem vaší plánované cesty může být větší časový odstup. Pozor na to, že první a třetí strike budou fungovat pouze pokud letenka povoluje end-on-end ticketing.

Druhý strike (2X)

Druhý strike (2X) je trochu jiný než první a třetí. Je to let, který si naplánujete mezi dva hlavní lety, abyste snížili nebo odstranili palivový příplatek.

Takže pokud vaše hlavní lety jsou:

  • 1. let:  Aeroflot – Moscow Sheremetyevo (SVO) – Irkutsk (IKT)
  • 2. let:  Aeroflot – Irkutsk (IKT) – Moscow Sheremetyevo (SVO),

můžete si přidat jeden let mezi tyto dva. Tomuto letu se říká druhý strike.

Bohužel se vší pravděpodobností budete muset udělat jako první Open jaw, jinak cena vaší letenky přijde na zmar. Je tomu tak kvůli pravidlům leteckých společností.

Pokud se znovu podíváme na příklad výše, druhý strike by mohl být:

  • 1. let:  Aeroflot – Moscow Sheremetyevo (SVO) – Irkutsk (IKT)
  • 2.let/ 2. strike:  Nordstar – Irkutsk (IKT) – Krasnoyarsk Yemelyanovo (KJA)
  • 3. let:  Aeroflot – Krasnoyarsk Yemelyanovo (KJA) – Moscow Sheremetyevo (SVO)

Stejně jako u všech příkladů na této stránce, i tento je pouze ilustrativní a nefunguje v realitě.

Druhý strike vám vyjde s ještě menší pravděpodobností než první nebo třetí strike kvůli tomu jak fuel dumping funguje. Až se naučíte více o tom, jak je možné palivové příplatky obejít a jaká je úspěšnost fuel dumpingu ve vztahu k dalším faktorům na plánu cesty, budete rozumět i tomu, proč druhý strike není zaručený způsob, jak snížit  palivové příplatku vašich letenek. Vyplatí se ale dát mu šanci hlavně v případě, že hledáte u online cestovních agentur.

Třetí strike (3X)

Třetí strike je pro mnoho lidí je jediná strategie fuel dumpingu. Třetí strike znamená přidat přidat let na konec obousměrné cesty. Pokud například letíte z Paříže do Moskvy jako v příkladu níže:

  • 1. let:  Air France – Paris Charles de Gaulle (CDG) – Moscow Domodedovo (DME)
  • 2. let:  Air France – Moscow Domodedovo (DME) – Paris Charles de Gaulle (CDG),

přidáte si třetí let nebo-li třetí strike, abyste snížili celkovou cenu letenek. Jako příklad (opět pouze pro ilustraci) můžeme uvést:

  • 3.let /3.strike:  Air France – Nice Cote d’Azur (NCE) – Athens (ATH)

Výhodou je, že na tomto letu se nemusíte vůbec objevit, pokud nechcete a let nemusíte bookovat u stejné letecké společnosti jako hlavní lety. Často se stává že třetí strike není nikde v dosahu letišť, přes které opravdu plánujete letět, takže jako třetí strike můžete klidně zvolit:

  • TAM Airlines – Tancredo Neves (CNF) – Recife (REC) (opět jen hypotetický příklad).

Varujeme ale že vás letecké společnosti můžou odhalit, pokud se na třetím striku neobjevíte, takže mějte dopředu připravenou nějakou dobrou výmluvu pro případ, že se vás rozhodnou kontaktovat. Můžete se například omluvit z důvodu naléhavého obchodního jednání, nebo říct, že vaše auto mělo poruchu cestou na  letiště atd. Taky byste neměli říkat letecké společnosti nebo agentovi, že se nechystáte na třetí let nastoupit. Vlastně nejlepší je vůbec nepoužívat cestovního agenta. A ani jim neříkejte, že se snažíte snížit ceny za palivový příplatek. V nejhorším případě by vám mohli zrušit let a případné navazující lety (ano, to se opravdu stalo) anebo byste mohli také zaplatit palivový příplatek v původní výši. Takže raději ticho.

Níže je seznam oblíbených třetích striků, které se lidem osvědčily. Jsou to názvy vymyšlené lidmi v diskuzích na Flyertak a Milepoint a nebudeme je zde dekódovat.

  • 13 Miler
  • Cable Beach
  • Frozen North
  • Maple Syrup
  • Person of Size
  • Pineapple Poke
  • 51 Miler
  • Bahama Hammer
  • Barcelos Rooster
  • Black Sheep
  • Captain Kirk
  • Chimchi Fondue
  • Condor
  • Conquistador
  • Crouching Tiger
  • Curry-in-a-Hurry
  • Double Samba
  • Dragon’s Breath
  • Dude Strike
  • Good Hope Strike
  • Heavenly Gate
  • Leprechaun’s Revenge
  • Long Way Round
  • Lusty Fraulein
  • Madame Non 3X
  • Mariana Trench
  • Mexico 3X
  • Northern Neighbor
  • Oldest Cross-Border Dump
  • Reverse Flying Koala
  • River Tango
  • San Martin Trail
  • Split Water
  • Strike of the Vandals
  • Sunny South
  • Swiss Miss
  • Terminator

Čtvrtý strike (4X)

Čtvrtý strike (4X) je, podobně jako druhý strike, trochu odlišný, ale sníží cenu palivového příplatku s větší jistotou než druhý strike. Použijete ho, pokud máte plán navštívit více měst a pak přidáte čtvrtý strike na konec. Tím opět snížíte nebo odstraníte cenu za palivový příplatek.

Zde uvádíme příklad (opět pouze ilustrativní), abychom popsali, jak můžete 4. strike využít:

  • 1. let :  SAS Scandinavian – Copenhagen (CPH) – Chicago O’Hare (ORD)
  • 2. let:  United Airlines – Chicago O’Hare (ORD) – New York Newark (EWR)
  • 3. let:  SAS Scandinavian – New York Newark (EWR) – Copenhagen (CPH)
  • 4. let/4.strike:  SAS Scandinavian – Stockholm Arlanda (ARN) – Edinburgh (EDI)

V plánu jsme měli letět přes Kodaň – Chicago – Newark – Kodaň, ale přidali jsme nakonec 4. strike ze Stockholmu do Edinburghu.

Jako ukázku čtvrtého striku můžeme uvést i následující příklad:

  • 1. let:  TAP Portugal – Lisbon (LIS) – Sao Paulo Guarulhos (GRU)
  • 2. let:  Avianca Brazil – Sao Paulo Guarulhos (GRU) – Rio de Janeiro Galeao (GIG)
  • 3. let:  TAP Portugal – Rio de Janeiro Galeao (GIG) – Lisbon (LIS)
  • 4. let/4. strike:  Air Malta – Malta (MLA) – Tripoli (TIP)

Zde vidíte, že čtvrtý strike nemusí být v blízkosti posledního letiště, na které se chystáme přistát a nemusí být ani objednaný u stejné letecké společnosti nebo aliance.

Double Stacker nebo pátý strike (5X)

Double Stacker nebo pátý strike (5X) se dá použít na okružní cestě přidáním pátého letu na konec cesty. Měli byste se ale ujistit, že vaše lety budou napříč kontinenty, jako v našem ilustrativním příkladu:

  • 1. let – Virgin Atlantic: London Heathrow (LHR) – Hong Kong (HKG)
  • 2. let – Virgin Atlantic: Hong Kong (HKG) – London Heathrow (LHR)
  • 3. let – Virgin Atlantic: London Heathrow (LHR) – Hong Kong (HKG)
  • 4. let – Virgin Atlantic: Hong Kong (HKG) – London Heathrow (LHR)
  • 5. let/ 5.strike – Virgin America: Los Angeles (LAX) – Orlando (MCO)

Pátý strike nemusí být nutně spojený s double stackerem ani co se týče aerolinky ani destinace odkud kam poletíte, takže může být úplně odlišný od zbytku vašich letů. Například:

  • 1.let – LOT Polish Airlines: Warsaw (WAW) – Cairo (CAI)
  • 2. let – LOT Polish Airlines: Cairo (CAI) – Warsaw (WAW)
  • 3. let – LOT Polish Airlines: Warsaw (WAW) – Cairo (CAI)
  • 4. let – LOT Polish Airlines: Cairo (CAI) – Warsaw (WAW)
  • 5. let / strike – Garuda Indonesia: Polonia (MES) – Adisucipto (JOG)

Samozřejmě budete muset zaplatit značnou částku za kombinování letů mezi kontinenty jako v našem případě a taky tento plán cesty je možná až moc nápadný pro leteckou společnost nebo cestovního agenta. S velkou pravděpodobností se vás budou ptát, co se hodláte dělat, takže mějte dopředu připravené dobré výmluvy.

Open Jaw (OJ)

Open Jaw (OJ) není ve skutečnosti strategie na fuel dumping. Použití Open Jaw celkem určitě může snížit nebo zrušit příplatky u vaší letenky, ale je to také dobrý způsob, jak snížit celkovou cenu letenky. Navíc je to velmi efektivní a jednoduchý způsob, který zaručeně funguje lépe než ostatní fuel dumping strategie.

Takže jak funguje open jaw? Přiletíte na jedno letiště a odletíte z jiného.

Zde je příklad:

  • 1. let:  Swiss International Airlines – Zurich (ZRH) – New York JFK (JFK)
  • 2. let:  Swiss International Airlines – Boston Logan (BOS) – Zurich (ZRH)

Chystáte se letět z Curychu do New Yorku a cestou zpátky poletíte z Bostonu do Curychu. Samozřejmě budete muset zaplatit za cestu z New Yourku do Bostonu, ale může se vám to vyplatit, pokud se chystáte navštívit cestou kamarády nebo chcete jen cestovat.

Důležité je, že let z Bostonu do Curychu může být levnější než let z New Yorku do Zurychu, nebo let z Curychy do Bostonu a zpět.

Je tu ale jedno důležité pravidlo, když používáte strategii open jaw, vzdálenost mezi dvěmi letišti uprostřed cesty musí být menší než vzdálenost mezi 1. a 2. a 3. a 4. Takže pokud bereme v úvahu příklad výše, vzdálenost mezi New Yorkem a Bostonem je menší než vzdálenost mezi Curychem a New Yorkem, a Bostonem a Curychem a letenka bude neceněna jako Open jaw. Pokud bude vzdálenost mezi dvěma prostředními letišti větší, vyjde letenka naopak mnohem dráž.

Další příklad letenek, který ilustruje strategii open jaw:

  • 1. let:  Austrian Airlines – Vienna (VIE) – Baku (GYD)
  • 2. let:  Austrian Airlines – Yerevan Zvartnots (EVN) – Vienna (VIE)

Na tento příklad je také open jaw, protože vzdálenost mezi prostředními letišti Baku a Yerevan je menší než mezi Vídní a Baku nebo Yerevan a Vídní.

Naopak příklad, který by nespadal pod Open jaw:

  • 1. let:  Alitalia – Rome Fiumicino (FCO) – Milan Linate (LIN)
  • 2. let:  Alitalia – Palermo (PMO) – Rome Fiumicino (FCO)

Zde je problém v tom, že vzdálenost z Milana do Palerma je větší než vzdálenost z Říma do Milana nebo z Palerma do Říma.

Double Open Jaw (DOJ)

Double Open Jaw (DOJ) je podobná strategie jako  Open Jaw, ale místo návratu na stejné letiště, kde cesta začala, poletíte na jiné letiště.

Double open jaw by mohlo vypadat například takto:

  • 1. let:  United Airlines – New York JFK (JFK) – San Francisco (SFO)
  • 2. let:  United Airlines – Los Angeles (LAX) – Washington Dulles (IAD)

Stejně jako s Open jaw letenkou i zde je nutná podmínka vzdálenosti mezi prostředními dvěma letišti (zde San Francisco a Los Angeles) menší než vzdálenost 1. letu (zde New York – San Francisco) a 2. letu (zde Los Angeles a Washington Dulles).

Rozdíl mezi open jaw a double open jaw je ten, že u double open jaw se místo návratu na původní letiště se vracíte na jiné. Konečná destinace by však měla být blíž od prvního letiště než je vzdálenost mezi dvěma prostředními letišti, takže v příkladu výše jsou splněny obě podmínky:

  • Vzdálenost mezi dvěma prostředními letišti na plánu (San Francisco and Los Angeles) je menší než vzdálenost mezi těmito letišti a prvním a posledním letištěm na plánu cesty (New York JFK and Washington Dulles) jako u open jaw.

A zároveň

  • Vzdálenost mezi první a posledním letištěm na plánu cesty (New York JFK a Washington Dulles) je menší než vzdálenost mezi druhým a třetím letištěm (San Francisco a Los Angeles).

Další příklad double open jaw je níže:

  • 1. let:  Delta Airlines – Atlanta Hartsfield-Jackson (ATL) – Las Vegas McCarran (LAS)
  • 2. let:  Delta Airlines – Salt Lake City (SLC) – Memphis (MEM)

Naopak příklad níže není double open jaw, kvůli nedodržení pravidla vzdálenosti mezi letišti:

  • 1. let:  Air Canada – Vancouver (YVR) – Montreal Trudeau (YUL)
  • 2. let:  Air Canada – Calgary (YYC) – Ottawa Macdonald-Cartier (YOW)

A nakonec příklad, který by také nebyl brán jako double open jaw, protože cestující se vrací na to samé letiště, ze kterého začal cestu:

  • 1st segment:  KLM – Amsterdam (AMS) – Stockholm Arlanda (ARN)
  • 2nd segment:  KLM – Oslo Gardermoen (OSL) – Amsterdam (AMS)

Poslední příklad je jen open jaw strategie.

Double Decker

Double decker se používá pro 2 zpáteční lety na jednu letenku s použitím jiné letecké společnosti pro každou zpáteční cestu. Každá cesta by měla začínat na tom samém kontinentě, ale měli byste přitom mít namířeno na jiný kontinent.

Kvůli způsobu jak různé letecké společnosti kombinují sazby by měla tato technika také fungovat ke snížení nebo odstranění palivových příplatků na jedné nebo dokonce obou cestách.

Zde je příklad strategie double decker. Není to samozřejmě reálný příklad, je zde jen pro ilustraci.

  • 1. let – British Airways: London Heathrow (LHR) – Buenos Aires Ezeiza (EZE)
  • 2. let – British Airways: Buenos Aires Ezeiza (EZE) – London Heathrow (LHR)
  • 3. let – Iberia: Madrid (MAD) – Chicago O’Hare (ORD)
  • 4. let – Iberia: Chicago O’Hare (ORD) – Madrid (MAD)

Double decker s největší pravděpodobností nebude fungovat, pokud se pokusíte letět se stejnou aerolinkou celou cestu.
Double decker můžete také rozšířit na triple decker přidáním třetího zpátečního letu s jinou leteckou společností, a tak dále.
Při double decker strategii můžete také použít open jaw a double open jaw a kombinovat lety, abyste dosáhli co nejvýhodnějších cen.

Jak na Fuel Dumping v praxi?

Těžko. Chce to hodiny a hodiny hledání, které často skončí neúspěchem. Naučit se dobře Fuel Dumping je jako naučit se dobře cizí jazyk. Trvá to dlouho.

Nejprodávanější na Travel Bibli

  • Přidat do košíku Detaily Rychlý náhled
  • Přidat do košíku Detaily Rychlý náhled
  • Přidat do košíku Detaily Rychlý náhled
  • Přidat do košíku Detaily Rychlý náhled

Jeden komentář

  1. Leoš Literák 6.11.2017 v 19:24 - Odpovědět

    Zkuste sjednotit suffix v příkladech za jménem aerolinky. Jedno pomlčka, podruhé dvojtečka. Dvojtečka je lepší, protože letiště oddělujete pomlčkou a ta společnost splývá jako další segment.